Mniam! 🍎🍐🍉Smakowite książki 🍆🥒🥕 & KONKURS!

Sezon na warzywa i owoce w pełni!

 

Jak wspierać naturalną chęć dziecka do poznawania nowych smaków? Jak zacząć lub rozszerzyć przygodę ze zdrowym odżywaniem?  Nie obejdzie się oczywiście bez degustowania, smakowania, miażdżenia i wcierania w ubranie! 😉 No i przykład musi iść z góry! Oprócz tego pomocne w nauce dobrych nawyków mogą okazać się książeczki o warzywach i owocach. Mamy dla Was przegląd takich książek dla naszych najnajów.

image035

Disney Ciekawski bobas 9m+ Jemy warzywa wyd. Ameet

Książeczka może być wstępem do wspólnej przygody z degustowaniem prawdziwych warzyw. Miłe dla ucha rymowanki i kolorowe obrazki zachęcają do pokazywania paluszkiem i nazywania. Na jednej stronie mamy zdjęcia maluchów i warzyw „w akcji”, a tuż obok ilustrację danego warzywa z podpisem. Wesołe obrazki zachęcają do zajadania marchewek, ogórków i degustowania zielonego groszku. Dodatkową atrakcję stanowią postacie z bajek. Kto oprze się dyni serwowanej przez Prosiaczka lub pysznej marchewce podanej przez Kłapouchego? 🙂 Mniam!

image047image055image056image057image058

 

Owoce wyd. Centrum Edukacji Dziecięcej

Książeczki małego formatu, które z pewnością zmieszczą się do kieszonki. Możemy je zabrać ze sobą na piknik, by w razie potrzeby przypomnieć sobie nazwę owocowych i warzywnych przekąsek. Realistyczne zdjęcia umieszczone zostały na białym tle. Pod każdym obrazkiem znajduje się wyraźny podpis.

image051

image052image053image054

Warzywa wyd. Centrum Edukacji Dziecięcej

Czy to mini format, czy soczyste kolory i białe tło – coś książeczce Warzywa sprawia, że Helenka bardzo chętnie po nią sama sięga i przegląda.

DSC_8264-001DSC_8256-002

DSC_8262

Owoce z serii Obrazki dla maluchów 

Kartonowe książeczki z tej serii od lat cieszą maluchy. Owoce zostały ulepione z modeliny, a następnie sfotografowane, by stworzyć ilustracje. Na górze każdej rozkładówki umieszczone zostały zdania oznajmujące i pytania dotyczące danej ilustracji. To dodatkowo zachęca dziecko do pokazywania paluszkiem i  nazywania. Pod uśmiechniętymi obrazkami znajdują się podpisy, a na ostatniej stronie czeka „Zabawa z owocami”.

image050

image066image067image068image069

Alinka, Pomidory, jabłka, dżemy wyd. Tashka

🍅🍎🍏Pomidory, jabłka, dżemy
Zaraz wszystko pięknie zjemy 🍅🍎🍏

Alinka zachęca maluchy do zajadania zdrowych smakołyków poprzez przyjemne rymowanki i kontrastowe ilustracje. Książeczka ma postać harmonijki z wyciętym otworem na okładce.

O pozostałych książeczkach z serii o Alince pisałam tutaj.

image049

image059image062image063image064

Warzywa i Owoce z serii Smart Books

Dedykowane są dzieciom od 6 miesiąca życia i pokazałam je Lusi po raz pierwszy, gdy była w takim wieku. Okazały się pomocne przy wprowadzaniu nowych pokarmów. Wskazując na obrazek nazywałam poszczególne owoce i warzywa. Na każdej stronie umieszczona została prosta ilustracja. Tło jest białe, nie ma podpisów.

Więcej o tych i pozostałych książeczkach z serii pisałam tutaj.

image046

IMG_9065IMG_9066IMG_9067

image045

IMG_9061IMG_9062IMG_9064

 

🍆🥒🥕🌽🌶🍎🍐🍉🍅🍎🍐🍉🍅🍆🥒🥕🌽🌶🍊🍋🍌🍇🍓🍈🍒🍑🍍🥝🥑🍎🍐🍉🍅

UWAGA! 📚 KONKURS! Do wygrania pakiet książek!!

Do wyboru:

1. Jemy warzywa. O książce pisałyśmy tu -> klik. + Wszyscy kochają Marie + Zwierzęta (klik)

lub

2. Jemy warzywa + Wesoła niespodzianka Figara + Pory roku  (klik)

GRAFIKA1

Wraz z wydawnictwem AMEET, które jest sponsorem nagród, zapraszamy do zabawy!

Zadanie konkursowe:

  1. Napisz w komentarzu pod tym postem lub wpisem konkursowym na facebooku -> (tutaj) kilka zdań na temat „WARZYWO MOJEGO DZIECIŃSTWA”. Czekamy zarówno na pełne miłości jak i te kipiące gorzką nienawiścią opowieści! Autor jednego z komentarzy zostanie nagrodzony przez nas pakietem książek.
  2. Miło nam będzie (bardzo bardzo bardzo <3) jak podzielisz się informacją o konkursie ze znajomymi,  polubisz naszą stronę na facebooku oraz funpage sponsora konkursu

Konkurs trwa w dniach 21-28 czerwca

Pełen regulamin konkursu do przeczytania tutaj: KLIK

Czekamy z niecierpliwością na Wasze komentarze!!!

Martyna & Magda

 

 

 

 

 

10 thoughts on “Mniam! 🍎🍐🍉Smakowite książki 🍆🥒🥕 & KONKURS!

  1. Carla pisze:

    Warzywo mojego dzieciństwa to zdecydowanie arbuz 🙂 Nie dlatego, że jadłam go jakoś specjalnie często (początek lat 90-tych), ale dlatego, że wiąże się z nim pewne pamiętne lato, arbuzowe lato. Tak się złożyło, że mój tata otrzymał ogromną ilość arbuzów – kilka palet, które należało dość szybko zjeść, bo przecież nie mogą leżeć długo… Tego lata wcinaliśmy arbuzy na potęgę pod każdą postacią – tradycyjnie, w formie koktajli, lemoniady arbuzowej, dodawaliśmy do sałatek… Każdy gość dostawał w prezencie arbuza. To było niezapomniane lato 🙂

    Polubienie

  2. Agnieszka pisze:

    Warzywo mojego dzieciństwa to cebula i jak się domyślacie nie wspominam tego jako rarytas, ale jako smutne chwile. Pamiętam smak cebuli w syropie cebulowym pitym podczas choroby. Nie znosiłam tego smaku ani mamy wpychającej nam syrop podczas kaszlu i kataru. Dziewczynka na cebulowej chorobowej diecie wyrosła na jeszcze gorszą matkę… Ja swoim dzieciom syrop z cebuli robię jeszcze … Z dodatkiem czosnku 😛

    Polubienie

  3. asiamarciniak pisze:

    Dla mnie zdecydowanie szczaw 🙂 od małego powtarzałam rodzicom, że od zupy szczawiowej boli mnie głowa! Jakoś nie chcieli wierzyć… Mama dopiero dzisiaj przyznała, że na moje protesty i informację o bólu głowy proponowała zawsze tabletkę (a była to witamina) i przekonywała, że ból zaraz przejdzie. Ostatnio podczas spaceru z moją córką trafiłyśmy na szczaw, do dzisiaj uśmiecham się na wspomnienie tej historii… Nie muszę chyba wspominać, że nadal mam trudną relację z zupą szczawiową…

    Polubienie

    • Magdalena pisze:

      uuuu szczawiowa! Też mam wspomnienia związane z tą zupą. Trochę chyba mnie brzydziła swoim kolorem, ale jak już zaczynałam jeść, to nawet mi smakowała 😀

      Polubienie

  4. Martyna pisze:

    Niniejszym ogłaszamy, że smakowity konkurs dobiegł końca, a pakiet książek otrzymuje Marta Czepurnych, której pomidorowe wspomnienia najbardziej nas urzekły. Marta napisała na Facebooku tak:
    Warzywo mojego dzieciństwa to POMIDOR 🍅
    Pomidor, z którego robi się przepyszną zupę pomidorową, pyszny sos pomidorowy do gołąbków i makaronu oraz z którego powstaje pyszny ketchup, MNIAM MNIAM! 🙂
    No i niestety równocześnie obrzydliwy, obślizgły, rozwalający się i niesmaczny pomidor, który mała Marta dostawała na kanapkach albo jako składnik sałatki i którego nienawidziła, FUUUJ! :-p
    I ta moja trudna relacja z pomidorem, raz miłość, raz nienawiść, przetrwała aż do dzisiaj 😂

    Wszystkim Wam dziękujemy za udział w konkursie, a Ciebie Marto prosimy o wiadomość z adresem do wysyłki i informacją który pakiet wybierasz.
    Sasanki 🙂

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

