Dobry krem z filtrem dla dziecka. Czyli jaki?

Zaświeciło mocniej słońce, wybrałyśmy się na mały piknik. Choć Helena bawiła się przeważnie w cieniu, na mnie padł blady jak cera Małej strach- nie mamy kremu z filtrem! Wieczorem miałam w ręku specyfik drogeryjny, ale odłożyłam go z powrotem na półkę- pomyślałam, że przed zakupem poszukam informacji, na co zwrócić uwagę przy wyborze kremu.

Na rynku, zarówno w drogeriach, jak i aptekach,  jest sporo kremów ochronnych dla dzieci. Po przejrzeniu wielu opinii, stron www szukałam takiego który:

  • ochroni przed UVA i UVB
  • jest dedykowany dla odpowiedniego wieku.
  • zawiera wyłącznie filtry mineralne- jest wiele opinii na temat skuteczności różnych filtrów, niektórzy polecają kremy o kombinacji filtrów fizycznych (mineralnych) z chemicznymi, bo to gwarantuje najlepszą ochronę. Niestety część z filtrów chemicznych przenika do krwiobiegu. Dodatkowym minusem filtrów chemicznych jest to, że mogą alergizować i podrażniać skórę- Helenka alergikiem nie jest, ale podrażnienia jej się zdarzają.
  • ma odpowiednio wysoki faktor- u nas SPF50
  • ma dobry skład- tu specjalistą nie jestem, więc korzystałam z analiz Sroki z srokao.
  • wpisuje się w nasz budżet- gdyby ten był trochę większy, na pewno sięgnęłabym po kremy ekologiczne, bez chemii, bez cząsteczek nano, ze składnikami roślinnymi  z kontrolowanych upraw biologicznych. To jednak wydatek około trzy razy większy niż nie eko, ale wciąż w miarę porządny krem z mineralnymi filtrami z apteki.

Po odwiedzeniu kilku aptek (mają większy wybór jeśli chodzi o kremy z filtrami mineralnymi niż drogerie) mój wybór padł na Dermedic Sunbrella Baby 50SPF. Spełnia wszystkie kryteria- chroni przed UVA i UVB, zawiera tylko mineralne filtry, jest dedykowany dzieciom od 1. miesiąca życia, kosztuje ok. 20zł (50g). Ładnie się rozprowadza, nawilża skórę, delikatnie pachnie (choć nie obraziłabym się, gdyby nie pachniał wcale). Dodatkowym plusem dla wszystkich patriotów gospodarczych 🙂  jest fakt, że to produkt polski. 🙂 Na opakowaniu jest napisane, że jest „zalecany przez dermatologów”, niestety nie jest podane przez których :/ Brakuje też informacji o pozytywnej opinii od Centrum Zdrowia Dziecka.

Krem wybrany możemy dalej piknikować 🙂  A Wy jakich kremów ochronnych używacie? Możecie coś polecić?

Pozdrawiam!

Magda

Ps. Może wiecie, ale jeszcze napiszę, że ważne jest by krem ochronny nie był przegrzewany i narażony na promienie słoneczne- inaczej traci swoje właściwości.

9 thoughts on “Dobry krem z filtrem dla dziecka. Czyli jaki?

  1. Sylwia z Młoda mama pisze pisze:

    Ja się właśnie zastanawiam jak jest z kremami dla dzieci do 6 miesiąca życia. Gdzieś czytałam że nie powinno sie ich w ogóle smarować, bo wszystko przenika przez skórę, a nie wychodzić w upały. Zresztą takie dzieci są w wózku. Alę nie smarowałam w zeszłe lato, a urodziła się w marcu. W tym roku już biega więc oczywiście będę smarować

    Lubię to

  2. Martyna pisze:

    My mamy problem z wyborem czegokolwiek do smarowania skóry, bo Łucja ma łojotokowe zapalenie skóry i każde posmarowanie (a zwłaszcza natłuszczenie) powoduje nawrót zmian na policzku. Próbowałam już kilku próbek kremów z filtrami z apteki (między innymi tych ze srokao) i niestety nie podziałały dobrze. Może składy i filtry mają w porządku, ale dla Lusi są niedobre. 😦

    Lubię to

Skomentuj

