Ekspresowy czekoladowy przepis ratunkowy.

Niektórzy mówią, że po czekoladkach „rozjaśnia im się umysł”. Rozjaśniania chyba nie doświadczam, natomiast na pewno mi się zaciemnia, gdy pojawia się głód na coś słodkiego, a w domu słodyczy brak. W takich sytuacjach przydają  się ekspresowe przepisy ratunkowe. Wczoraj sięgnęłam po jeden z nich. Przepis na czekoladki ze strony weganon.pl. To jest ten typ słodkości, gdzie odważnie można zmieniać proporcje, modyfikować i szukać swoich smaków. Na blogu jest to daktylowo-orzechowo-kokosowa wersja. Z braku takiej ilości daktyli u mnie pojawiły się rodzynki, następnym razem mam zamiar zamienić masło orzechowe na migdałowe a do daktyli dodać morele. Marzy mi się też chwila na ciekawe ozdabianie- tym razem całość tworzyłam z Heleną na rękach, więc jest to wersja maksymalnie ekspresowa 🙂

DSC_6852

 

Składniki:

– pół szklanki daktyli

– pół szklanki rodzynek

– łyżki masła orzechowego

– pół szklanki wiórków kokosowych

– 3/4 tabliczki czekolady 70%

ozdoby wg uznania

  • Daktyle i rodzynki zalałam ciepłą woda, odstawiłam na godzinę. Odlałam i odcisnęłam z owoców wodę, zmiksowałam blenderem na gładką masę.
  • Wiórki zmieliłam w młynku na mąkę, dodałam do masy rodzynkowo-daktylowej, dołożyłam masło orzechowe, wymieszałam.
  • Z nadzienia uformowałam małe kulki, które rozpłaszczyłam i w takiej formie włożyłam na 30 min do zamrażarki.
  • Roztopiłam czekoladę w kąpieli wodnej i zanurzałam nadzienie w czekoladzie, wyjmowałam widelcem, posypałam proszkiem z liofilizowanej truskawki i włożyłam do lodówki.

I tyle.. Idealne do popołudniowej, jak i porannej kawy… 🙂

Koniecznie podzielcie się w komentarzach Waszymi przepisami na szybkie słodkości! 🙂

Pozdrawiam! Magda

 

 

 

 

4 thoughts on “Ekspresowy czekoladowy przepis ratunkowy.

  1. Martyna pisze:

    Zawsze mi imponują Twoje czarodziejskie przepisy! ❤ Pamiętam, jak na raz, dwa, trzy zagniotłaś kruche ciasto i zrobiłaś owoce leśne pod kruszonką. I wszystko na 4 ręce – tj. z Helenką na kolanach. 😉 Mniam!

    Polubienie

Skomentuj

