Bo nieważna jest uroda i nieważna długość dzioba!

To moje!

Są takie książki, które zapadają w pamięć i chce się do nich wracać, pomimo, że już zna się historię na pamięć. Tak właśnie jest z Moje-nie moje. Lata temu czytałam ją przedszkolakom, a teraz, gdy na świecie jest Łucja postanowiłam do niej wrócić.

Historia piękna i mądra. Oto na leśnej polanie pojawia się jajo. Ktoś je zgubił? Zostawił? Porzucił? Nie wiadomo. Fakty są takie, że jajo jest, a właściciela nie ma.

Natychmiast rozpoczyna się debata leśnych zwierząt, bo jajo jest śliczne jak malowane! Wszystkie zwierzaki zaczynają więc pokrzykiwać To moje! Moje jest! i rzecz jasna próbują przywłaszczyć sobie cudnej urody pisankę.

Ale jak to zrobić, żeby każdy był zadowolony skoro jajko jest jedno, a chętnych do matkowania mu wielu? Z awantury, wrzawy i kakofonii wyłania się głos rozsądku: „Wychowajmy je wszyscy razem”. Zwierzęta przystają na propozycję mądrego kangura i opiekują się jajkiem na zmianę. Aż pewnego dnia… wykluwa się ON – pisklak-paskuda. Brzydal i rozczochraniec. No po prostu pokraka. Wielkie wytrzeszczone oczy i potargane piórka. I co teraz?!moje-nie-moje-okladka-przod-male_big

Oooo!!! To na pewno nie moje! 

Teraz każdy odwraca się na pięcie, bo takie brzydactwo na pewno nie jest jego. Okazuje się, że nagle nie ma chętnych do opieki nad maleństwem. Na szczęście poczciwy kangur z ciepłym futerkiem wykazuje się wielkim sercem, wyrozumiałością i wsparciem dla ptaszka. W jego przytulnej kieszeni malec może rosnąć i radośnie podśpiewywać.

A jego śpiew, który niesie się po całym lesie okazuje się tak piękny, że wszyscy leśni mieszkańcy zlatują się, truchtają i przypełzają, aby go posłuchać. Teraz zwierzęta mają smutną refleksję.

I pomyśleć, że on mógł być nasz…

Moje-nie moje to historia o tym, że pozory często mylą, a prawdziwe piękno i dobro kryją się często pod niepozorną postacią.

image001image003image004image005image006image007image009image010

Moje-nie moje

Wydawnictwo Ezop

autorka: Liliana Bardijewska

Ilustracje: Krystyna Lipka-Sztarbałło

cena z okładki: 27,50 złotych

wiek czytelnika: 5+ (książka polecana jest jako lektura dla klasy pierwszej)

Bądźcie jak mądry kangur!

Martyna

Skomentuj

