Smart Books – czy rzeczywiście są takie smart?

smart-books-logo-200x100

Smart Books – brzmi dobrze. Jednak czy książki z tej serii są rzeczywiście takie smart? Przyjrzałam im się bliżej. 🙂

image006

Gdy trafiłam na tę serię w księgarni internetowej byłam mocno zaciekawiona, co kryje się za tytułem. Jako osoba krytycznie nastawiona do ilustracji dziecięcej poczułam się trochę rozczarowana, gdy otworzyłam paczkę i przejrzałam wnętrza kilku zamówionych książeczek. Graficznie mnie nie urzekły. Zdaję sobie jednak sprawę, że kilkumiesięczny maluszek inaczej patrzy na strony w książkach i potrzebuje do rozwoju czegoś innego niż ja.

Z serii Smart Books można kupić:

Czarno-białe, kontrastowe książeczki dla maluszków 3 miesiące+

Napisałam o nich kilka słów tutaj.

d15f6d67-11d6-40a8-8c0b-cc1abee0ca40

Kolorowe książeczki dla maluszków 6 miesięcy+, a w nich obrazki bez podpisów.

 

Książeczkę „Kształty” pokazałam Lusi jeszcze zanim skończyła 6 miesięcy. Ilustracje są skontrastowane i kolorowe. Znajdziecie strony z  kołami, kwadratami, trójkątami i printy w kształcie serc. Niektóre przykuwają uwagę Łucji, inne nie.

Książką „W domu”, która dedykowana jest już półrocznym dzieciom, Lusia zdaje się być w ogóle nie zainteresowana. Ilustracje utrzymane w kolorystyce przybladłych pasteli nie przykuwają jej uwagi.

Najchętniej Luśka przygląda się obrazkom z książeczek „Owoce” i „Warzywa”. Przy okazji wprowadzania nowych pokarmów do jej diety pokazuję jej wybrane obrazki i nazywam je.

 

Kolorowe książeczki dla maluszków 12 miesięcy +, a w środku ilustracje z podpisami (czarne, wielkie litery)

Na okładce Smart książek można przeczytać, że grafika dostosowana jest do wieku maluszka, uczy koncentracji, stymuluje percepcję oraz wyobraźnię. Autorzy chwalą się też  realistyczną tematyką w artystycznym ujęciu. Niestety mam kilka zastrzeżeń. Niektóre obrazki są dla mnie nie do zaakceptowania. Według mnie królik i kot z książki „Kolory” (12m+) wyglądają jak wypłoszone zwierzaki z dziwnymi oczami. A przecież w rzeczywistości to takie miłe zwierzątka. Dużo lepiej pod względem graficznym prezentują się ilustracje w książeczkach „Części ciała”, „Kontrasty”i „Liczby”.  Jeśli chodzi o walory edukacyjne to Łucja jest na razie zbyt mała, abym mogła je ocenić. Na pewno uaktualnię wpis za kilka miesięcy.

Słownik obrazkowy „Moje pierwsze 100 słów”

 

 Słownik podzielony jest na działy tematyczne:

  • W domu
  • Rodzina
  • Kształty
  • Zwierzęta domowe
  • Ubrania
  • Kolory
  • Owoce
  • Zabawki
  • Części ciała
  • Warzywa
  • W zoo
  • Myję się
  • Liczby

Łatwo zauważyć, że słownik stanowi połączenie książeczek 6m+ i 12m+ z kilkoma dodanymi działami. Wszystkie obrazki podpisane są wielkimi, białymi literami. Dorosły bez problemu je odczyta, jednak gdyby zechciało je przeczytać dziecko to moim zdaniem podpisy prezentują się mało czytelnie.

image002

Seria Smart Books to również książki dla starszych dzieci. Jeżeli jesteście zainteresowani to odsyłam na stronę wydawnictwa, abyście mogli przyjrzeć im się bliżej.

Martyna

One thought on “Smart Books – czy rzeczywiście są takie smart?

Skomentuj

