Wybór malucha – #książki 2

Książek dla dzieci mamy pod dostatkiem. Półki zaczynają się uginać, a to dopiero pół roku razem. Tej, o której przeczytacie poniżej w zasadzie nie miałam w planach kupować, a jednak jest z nami. 🙂 Pod koniec listopada byłyśmy z Lusią na targach Mamaville na warszawskim Kole. Wchodziłam na halę wystawienniczą z myślą, żeby „tylko się porozglądać”, a wyszłam z książką, szczoteczką soniczną (Lusia zębów wciąż nie ma:)) i dwoma cudnymi gryzakami od różnych sprzedawców. Wszystko tak pięknie mrugało do mnie ze stoisk, niemal słyszałam, jak wykrzykuje: „Kup mnie, kup mnie! Przygarnij!”. 🙂

Miła pani ze stoiska Mamanii zapytana o książki całokartonowe pokazała nam właśnie tę. Lusia, która uwielbia przebywanie w skupiskach ludzi, zareagowała wierzganiem dolnymi kończynami i machaniem górnymi, gdy pokazałam jej dwie strony wybranej przez panią książeczki. Wyraziła też swoją aprobatę wydając liczne dźwięki w języku zmyślońskim. 🙂 W taki oto sposób znalazłyśmy się w posiadaniu książki „Oto jest ogród” Hectora Dexeta.

 

Książka wykonana jest w całości z kartonu, ma format „prawie” A4. O jej uroku stanowią nie tylko kolorowe ilustracje i proste teksty zachęcające do odkrywania kolejnych stron. To, co kusi małe rączki, aby ją eksplorować to różnokształtne dziurki wycięte w kartonowych stronach. A jak wiadomo rączki lubią odkrywać i ciągnąć, a oczka zaglądać. „Jaki niesamowity jest ogród!” 🙂

image014

image011

image010

image008

image016

 

image002

Na stronie Mamanii Hector Dexet nazwany został gwiazdą francuskiej ilustracji młodego pokolenia. Ilustracje mają potencjał. Autor ma na swoim koncie inną książkę z otworkami pt. „Kto zjadł biedronkę?”, a niebawem ukaże się nakładem Mamanii kolejne podziurawione dzieło pt. „A co to?”. Czekam niecierpliwie, aby odkryć, co w tych dziurach się ukryło!

 

Martyna

„Oto jest ogród”

autor: Hector Dexet

Wydawnictwo: Mamania 2016

37 stron kartonowych

cena z okładki: 34,90 zł

wiek czytelnika: 0-3

3 thoughts on “Wybór malucha – #książki 2

Skomentuj

